۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
تعداد بازدید: ۳۷۶۳۷۹
 دبیرکل کانون عالی کارفرمایان ایران در گفتگو با خطوط مطرح کرد:
بیدگلی گفت: در بخش کسب و کار‌های خرد ما مدیریت منابع انسانی وجود ندارد و نبودن این دایره باعث می شود که مسئله روابط کار که یکی از آن‌ها قرارداد است در جایگاهی که باید باشد، قرار ندارد.
کد خبر: ۵۴۹
نویسنده : امیر سیاهی

علت قرارداد‌های سفید دو مورد است | این موضوع راه حل دارد!

 

 دبیرکل کانون عالی کارفرمایان ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در رابطه با قراردادهای سفید با بیان اینکه ممکن است بعضی از قراردادها در کار سفید باشد، تصریح کرد: این قراردادها مطمئناً تعدادش بسیار اندک است.

حدود 3000 انجمن‌ تخصصی اقتصادی کارفرمایی در کشور داریم که می توانند این کار را در زیرمجموعه خود قرار بدهند. ما هم  حمایت‌های قانونی لازم را انجام می‌دهیم.

 

علت قرارداد‌های سفید دو مورد است | این موضوع راه حل دارد!

مدیریت منابع انسانی حلقه مفقوده کسب و کار‌های خرد| روابط کار در جایگاهی که باید باشد قرار ندارد!

امیررضا بیدگلی ادامه داد: برای این موضوع باید بدانیم که علت‌ها چی هستند؛ اولین مورد، این تعداد بسیار اندک و به عنوان استثنا هستند. دومین مورد، تنظیم روابط کار به عنوان قاعده کار بین کارگران عزیز و کارفرمایان ما یک مسئله تخصصی است و ما می‌دانیم که عمده شرکت‌ها، بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی ما کسانی هستند که در اندازه کسب و کارهای کوچک قرار می‌گیرند و زمانی که از کسب و کارهای کوچک و متوسط  صحبت می‌کنیم شاید مسئله‌ای مدیریت منابع انسانی به صورت دایره یا اداره مستقل در شرکت و بنگاه وجود نداشته باشد. در شرکت‌های بزرگ بیشتر از ۶۰ نفر به بالا تا چندین هزار نفر مثل کارفرمایان بزرگ ما ۱۰۰ درصد دایره بزرگی به نام اداره منابع انسانی وجود دارد اما در بخش کسب و کارهای خرد ما مطمئنا این دایره وجود ندارد و نبودن این دایره باعث می شود مسئله روابط کار که یکی از آن‌ها قرارداد است در جایگاهی که باید باشد، قرار ندارد.

وی افزود:  تصور ما بر این است که این موضوع راه حل دارد و راه حلش این است که اگر بگوییم شرکت‌ها حوزه منابع انسانی شرکت‌های  خرد را کنترل بکنند مورد حمایت کانون‌های کارفرمایی قرار خواهند گرفت.

علت قرارداد‌های سفید دو مورد است | این موضوع راه حل دارد!

انجمن ها و کانون های کارفرمایی پای کار بیایند

در شورای عالی کار مطمئناً این قضیه را مطرح می‌کنیم که اگر موانع قانونی داشته باشد برطرف شود

 دبیرکل کانون عالی کارفرمایان تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد مهمترین قضیه‌اش این است که شرکت‌ها بتوانند به سمتی بروند که این قراردادها را انجام بدهند. ما اطلاعات را در اختیار آن ها قرار می دهیم تا بتوانند به این سمت حرکت کنند.البته این موضوع می‌تواند در انجمن ها و کانون ها هم شکل بگیرد چراکه ما حدود سه هزار انجمن‌ تخصصی اقتصادی کارفرمایی در کشور داریم که خودشان می توانند این کار را زیرمجموعه خود قرار بدهند و ما هم در این زمینه حمایت‌های قانونی لازم را انجام می‌دهیم. در شورای عالی کار مطمئناً این قضیه را مطرح می‌کنیم که اگر موانع قانونی داشته باشد، برطرف شود.

 

برچسب ها: #کسب و کار قرارداد کار کارفرمایان #کارگران انجمن های
ارسال نظر
آخرین اخبار